LES COLLOCATIONS VERBO-NOMINALES DANS LES TEXTES ACADEMIQUES : PERSPECTIVES DIDACTIQUES EN FRANÇAIS SUR OBJECTIFS UNIVERSITAIRES (FOU) - Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3 Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2021

LES COLLOCATIONS VERBO-NOMINALES DANS LES TEXTES ACADEMIQUES : PERSPECTIVES DIDACTIQUES EN FRANÇAIS SUR OBJECTIFS UNIVERSITAIRES (FOU)

Résumé

The study presented here is being carried out within the framework of teaching French as a foreign language on academic goals, a field where the issue of learning "abstract" lexicon is still unexplored. It deals with French verbs referring to the various phases of existence (emergence, continuation, disappearance) of an object, a process, a situation or time period expressed by a noun. It provides steps to identify the semantic relationships between V and N in context. The study led to the publication in September 2020 of a handbook by the two authors, helping foreign students to master the distributional constraints on Verb-Noun collocations.
Fichier principal
Vignette du fichier
Fuchs_Garnier_Grato_2021.pdf (272.96 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

halshs-03504717 , version 1 (12-01-2022)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-03504717 , version 1

Citer

Catherine Fuchs, Sylvie Garnier. LES COLLOCATIONS VERBO-NOMINALES DANS LES TEXTES ACADEMIQUES : PERSPECTIVES DIDACTIQUES EN FRANÇAIS SUR OBJECTIFS UNIVERSITAIRES (FOU). Helena Topa Valentim, Teresa Oliveira, Carla Teixeira (org.). Gramática e Texto. Interações e aplicação ao ensino (Grammar and Text. Interactions and application to teaching),, pp.243-254, 2021. ⟨halshs-03504717⟩
43 Consultations
61 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More