Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Chapitre d'ouvrage

LES COLLOCATIONS VERBO-NOMINALES DANS LES TEXTES ACADEMIQUES : PERSPECTIVES DIDACTIQUES EN FRANÇAIS SUR OBJECTIFS UNIVERSITAIRES (FOU)

Abstract : The study presented here is being carried out within the framework of teaching French as a foreign language on academic goals, a field where the issue of learning "abstract" lexicon is still unexplored. It deals with French verbs referring to the various phases of existence (emergence, continuation, disappearance) of an object, a process, a situation or time period expressed by a noun. It provides steps to identify the semantic relationships between V and N in context. The study led to the publication in September 2020 of a handbook by the two authors, helping foreign students to master the distributional constraints on Verb-Noun collocations.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
Liste complète des métadonnées

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-03504717
Contributeur : Catherine Fuchs Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : mercredi 12 janvier 2022 - 14:56:50
Dernière modification le : vendredi 14 janvier 2022 - 03:38:21

Fichiers

Fuchs_Garnier_Grato_2021.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-03504717, version 1

Collections

Citation

Catherine Fuchs, Sylvie Garnier. LES COLLOCATIONS VERBO-NOMINALES DANS LES TEXTES ACADEMIQUES : PERSPECTIVES DIDACTIQUES EN FRANÇAIS SUR OBJECTIFS UNIVERSITAIRES (FOU). Helena Topa Valentim, Teresa Oliveira, Carla Teixeira (org.). Gramática e Texto. Interações e aplicação ao ensino (Grammar and Text. Interactions and application to teaching),, pp.243-254, 2021. ⟨halshs-03504717⟩

Partager

Métriques

Les métriques sont temporairement indisponibles