U. Jessner, English in Europe. The Acquisition of a Third Language, Bilingual Education and Bilingualism, vol.19, pp.143-156

C. and J. U. Jessner, English in Europe. The Acquisition of a Third Language, Bilingual Education and Bilingualism, vol.19, 2000.

D. Bot and K. , Applied Linguistics, Applied Linguistics, vol.13, issue.1, pp.1-24, 1992.
DOI : 10.1093/applin/13.1.1

D. Bot and K. , The Multilingual Lexicon: Modelling Selection and Control, International Journal of Multilingualism, vol.1, issue.1, pp.17-32, 2004.
DOI : 10.1080/14790710408668176

K. and W. C. Perdue, The learner's problem of arranging words, In B. MacWhinney &, 1989.

K. and W. C. Perdue, Utterance structure (Developing Grammars Again) Studies in Bilingualism nº 5, 1992.

K. and W. C. Perdue, The Basic Variety (or : Couldn't natural languages be much simpler ?, Second Language Research nº 13, pp.301-347, 1997.

N. N. , N. Hansen, N. Krueger-&-b, and . Mac, Language-Learning Strategies in Monolingual and Multilingual Adults, Language Learning nº, vol.40, issue.2, pp.221-244

S. and R. S. Carroll, L1, L2 and L3, Indian Journal of Applied Linguistics, vol.5, pp.51-63, 1979.

J. Van-roey, S. Granger-&-h, and . Swallow, Introduction générale. Diction naire des faux-amis français-anglais, 1998.

L. S. Verhoeven and . Strömquist, 1. Development of narrative production in multilingual context, Narrative development in a multilingual context, pp.1-13, 2001.
DOI : 10.1075/sibil.23.01ver

W. and S. B. Hammarberg, Language Switches in L3 Production : Implications for a Polyglot Speaking Model, Applied Linguistics nº, vol.19, issue.3, pp.295-333, 1998.

. Adresse-de-correspondance, Alliance Française, 101 boulevard Raspail, 75006 Paris. Mél : latrevi@free.fr Je remercie Clive Perdue et Monique Lambert de leur lecture attentive et de leurs commentaires éclairants au cours de l

. Le-niveau-d, anglais a été estimé par l'apprenant lui-même sur une échelle llant de 1 (faible) à 5 (élevé)

. Rappelons-que-klein and . Perdue, comme la majorité des chercheurs en RAL, parlent de l'acquisition d'une L2 et ne traitent pas du transfert possible